Tuesday, September 15, 2009

Penghujung Ramadhan.....Ketibaan Syawal.....

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum......

kepada kawan-kawan yang mengenali diriku ini.Pejam celik,pejam celik.akhirnya kita sudah akan tiba ke penghujung bulan ramadhan.Adakah sudah anda melakukan ibadat2 sepanjang bulan ramadhan ini??Kalu anda sudah melakukan.....bgs lar..syukur alhamdulillah sy ucapkan.Semoga amalan anda diterima oleh Allah di bulan yang mulia ini dan pastinya ganjaran yang dijanji kan oleh Allah s.w.t adelah berlipat kali ganda yang tiada pada bulan-bulan yang lain.

Dan juga dari hadis ramadhan iaitu :
Daripada Abu Hurairah r.a. katanya : Rasulullah s.a.w. telah bersabda :
"Barangsiapa yang berpuasa Ramadhan kerana dorongan imannya dan mengharap balasan pahala, nescaya akan diampuni dosa-dosanya yang telah lalu."
( H.R. Ahmad dan Ashaab Al-Sunan )

insyaallah....apabila kter bersungguh-sungguh dalam melakukan ibadat terhadap Allah s.w.t.....
dan kter sedar bahawa kter sebagai manusia tidak lari dari melakukan kesalahan...dan sedar akan kesilapan itu...maka bertaubatlah kepada Allah...sesungguhnya Allah itu maha pengampun lagi Maha Mengasihani.

Jadi,adakah ini ramadhan terakhir buat kter??...semoga amalan kter dan taubat kter diterima oleh Allah s.w.t.Semoga ramadhan kali ini adalah bermakna buat kter.Dan semoga kiter dapat berjumpa lagi pada bulan ramadhan akan datang.
Insyaallah.Mudah-mudahan.


Syawal Yang Akan Tiba.???
Sudah pastinya kehadiran bulan syawal ini adalah bulan untuk kaum muslimin dan muslimat meraikan nye apabila sudah selama sebulan berpuasa dibulan ramadhan.Dibulan ini kter dapat berkumpul bersama keluarga,sanak saudara dan umat islam...dalam tujuan merapatkan silaturrahim,bermaaf-maafan di antara satu sama lain.

Dan pastinya bagi saya,raya nie dapat lar jugak sy blk kampung sy di Tanjung Karang,Selangor dan Kg.Jaya Gading,Kuantan,Pahang.Raya pertama tahun ini,raya di Tanjung Karang dulu,pastu br Kuantan pulak.Tp xtau lar masih dpt duit raya lg ke x...sebabnya umur sy nie dah lanjut...masuk 20 an...he3...harap2 dpt lar ye...lgpown student lg kan...keje pown blum lg.
Rindu dan xsabar lar jugak nk makan ketupat,rendang,kuah kacang,lg pe.....yang biase ade dibulan syawal nie.he3...Apabila dengar lagu raya,rindu sgt2 kt kg halaman,rindu pada keluarga,rindu pada sape2 sahaja.he3.

Jadi,saya juga ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan


Selamat Hari Aidilfitri Maaf Zahir & Batin kepada sesiapa yang mengenali saya NIK AMIR SHAH BIN MOHD ALWI...sy juga ingin meminta maaf jika ade melakukan kesalahan terhadap sesiapa sahaja yang kenali sy.sy mintak maaf sangat-sangat.sy harap anda dapat maafkan saya. Saya dah lame maafkan anda semua.Semoga Allah merahmati anda semua.

Jadi,sy juga nk mengucapkan selamat memandu kenderaan semoga selamat smpi di kampung halaman anda.Berhati-hati dijalan raya.Nnti kalu free datang ar raya kat umah sy.Nnti sy dtg beraya plak kt umah anda ye.Kalu ade duit raya hulur2 lar ye..he3..gurau jew..

Oklah..saya rasa itu je lar kowt....xde pape lg nk disampaikan..
Akhir skali....Sy nk mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin.
Semoga Allah merahmati kamu,Semoga kiter beroleh kemenangan didunia dan akhirat.
Jangan lupe terhadap kewajipan kter kepada Allah s.w.t

Sekian,
Wassalam.

No comments:

Post a Comment